RECENZIA: Vladimíra Šebová - Insomnia

Žáner: Sci-Fi
Vydavateľstvo: Lindeni
Počet strán: 304

Jazyk: slovenský
Väzba: hardrback
Originálny názov: Insomnia

Sara za celý svoj život nespala ani jedinú minútu. Odjakživa trpí totálnou insomniou. Počas dňa je úspešnou autorkou detských kníh, rozdáva žiarivé úsmevy na autogramiádach a kávičkuje s priateľmi. Nik však netuší o jej nočnom živote. Kým všetci spia, Sara sa túla po nočnom meste a odhaľuje jeho temné tajomstvá. Vkráda sa do cudzích bytov, sleduje ulice cez pouličné kamery a podniká svoje malé výtržnosti, len aby sa nejako zabavila a prebila pocit samoty. Keď sa ju však niekto pokúsi uniesť a rodina ani priatelia jej neveria, zúfalo hľadá pomoc u tajomného Bartona, ktorý sa osamelo poneviera nocami podobne ako Sara. Barton jej ukáže celkom nový svet, o ktorom netušila, a v jeho nenápadných gestách a dotykoch nachádza útočisko, ktoré tak dlho hľadala. Môžu mať napokon spoločné viac, než si kedy dokázala predstaviť? (www.martinus.sk)

Wow. Ako naozaj, toto kratučké slovo vystihuje moju reakciu po prečítaní tohto príbehu. Insomnia? Akcia? Romantika? Sem s tým. Táto kniha ponúka toto všetko a aj čosi navyše. Toto je prvá kniha, ktorú od autorky čítam (ak nepočítam kapiotly v Azaelovom páde). Klobúk dole. Ide o druhé vydanie (aj to prvé mám doma, doteraz som sa k nemu však nedostala), takže porovnať to neviem, ale príbeh sa mi naozaj veľmi páčil. Vlaďka má talent na písanie a v tejto knihe to vidieť. Vytvorila naozaj zaujímavý svet ľudí s insomniou a ja ho zbožňujem.

„Všetci sme na všetko nakoniec sami.“

Spisovateľka a fotograf - dve moje obľúbené činnosti v jednej knihe. Sára si ma získala skoro od začiatku, občas síce prišiel moment, pri ktorom som si povedala “Neblázni.”, ale naozaj ju autorka vykreslila veľmi dobre. Tak isto aj Bartona, ten je môj obľúbenec od prvého momentu :-). Ben mi občas liezol na nervy, ale bál sa o Sáru, tak mu je odpustené :-D. Ich súrodenecký vzťah bol naozaj veľmi pekne opísaný.

Páči sa mi aj to ako sa postavy v príbehu rozvíjajú, posúvajú nejakým spôsobom vpred. Či už ľudia s insomniou alebo tí bez nej. Jeden moment sa mi páčil obzvlášť - kníhkupectvo, Sára, Jax a Em. Tu veľmi pekne vidieť tú zmenu a napredovanie.

Kniha sa čítala sama, naozaj. Kapitoly boli presne také dlhé/krátke ako mám rada a tak bolo čítanie plynulé a stále som listovala ďalej a chcela som knihu dočítať, zároveň som však nechcela záver. Keby som bola insomnik, prečítala by som ju behom pár hodín :-D. Žiadne zdĺhavé časti, všetko postupne gradovalo a udržiavalo ma to v napätí a chuti čítať ďalej. A záver? Posledných asi 50 strán som prešla ani neviem ako, stále sa niečo dialo, dozvedela som sa nečakané a všetko to ubehlo tak rýchlo. Niektoré zvraty som naozaj nečakala.

Veľmi sa mi páčil aj opis Londýna, nakoľko je to mesto, ktoré chcem už veľmi dlho navštíviť a takto som mohla, aj keď len v mysli vďaka knihe. Vedela som si tie miesta predstaviť a zvyšné, tie známe človek pozná z filmov, fotiek a internetu. To ma do príbehu vtiahlo ešte viac.

Kniha je plná veľmi pekných myšlienok, o čom svedčí kopec lepíkov :-). Takže okrem toho, že si človek užije príbeh naplno, aj sa pri ňom zamyslí, niekedy mi riadky hovorili priamo z duše.

Myslím si, že keď niekomu povieš, že je dobrý človek, ľudský, je to ten najlepší kompliment.

Som to len ja, kto v niektorých častiach videl minimálnu posobnosť s filmom Navždy mladá s Blake Lively a Stranger Things :-D? Samozrejme naozaj malá, len to bolo prvé, čo mi v dvoch momentoch napadlo. Myslím si, že akákoľvek podobnosť je čisto náhodná (tak sa to v tých filmoch vraví, nie?).

Príbeh ma oslovil a naozaj sa mi veľmi páčil, čítanie som si užívala a knihu vrelo odporúčam každému, kto má rád niečo iné, s akciou, romantikou a sci-fi. Téma insomnie ma naozaj fascinuje. Páči sa mi aj to, ako sa v tejto knihe prelína reálny svet s tým tajomným.

Veľmi pekne dakujem vydavateľstvu Lindeni za možnosť zúčastniť sa book tour a zrecenzovať knihu. Vlaďke ďakujem tak isto :-). Hlavne za tento skvelý príbeh, ktorý ma pohltil a som veľmi zvedavá na zvyšné časti, pretože sa táto séria stane pravdepodobne mojou obľúbenou. Samozrejme sa teším aj na ďalšiu jej tvorbu.

Kniha u mňa získala 4,5 ♥/5 ♥.