Recenzia: Lucinda Riley - Sedem sestier

RECENZIA: Lucinda Riley – Sedem sestier

Žáner: Romantický román
Vydavateľstvo: Tatran
Počet strán: 436s (aj audiokniha)

Originálny názov: The Seven Sisters

Maia - krásna samotárka, ale musí sa znovu naučiť ľúbiť. Strhujúci úvodný román historicko-romantickej série o neuveriteľných osudoch nevlastných sestier Maie, Ally, Star, Cece, Tiggy, Electry a Merope, siedmich sestrách, vychádza z mytologického príbehu o Plejádach, ktoré Zeus v záujme ich bezpečia umiestnil na oblohu v podobe žiarivej hviezdokopy. Každý príbeh sa začína v nádhernom zámku na brehu Ženevského jazera, domove všetkých sestier. Zídu sa tam po správe o smrti milovaného otca, tajomného miliardára, ktorý ich adoptoval v útlom detstve z rozličných končín sveta a každej zanechal obálku s odkazom na ich minulosť a záhadný pôvod.

Prvý diel opisuje príbeh Maie, najstaršej sestry, ktorú jej pátranie po pravej identite zavedie na druhý koniec sveta do schátranej vily v brazílskom Riu de Janeiro. Kúsky rodinnej mozaiky jej odhalia nečakané súvislosti so záhadným príbehom lásky spojeným s Parížom a so stavbou slávnej sochy Krista Spasiteľa týčiacej sa na hore Corcovado nad najkrajším mestom sveta. (www.martinus.sk)

Kedy naposledy ste sa dokázali naplno ponoriť do príbehu? Mne sa to stalo pri počúvaní audioknihy Sedem sestier. Avšak na začiatok musím podotknúť, že to bola moja prvá skúsenosť s audioknihou a po dlhšom zvážení som usúdila, že pre mňa sú viac vhodné klasické knihy a eknihy. Ale za túto skúsenosť som rada a ďakujem za ňu vydavateľstvu Tatran.

A teraz späť k príbehu. Na túto knižnú sériu počúvam a čítam veľmi dobré recenzie. To som ešte nevedela, aká krása ma čaká a ako ma celý príbeh očarí. Môžem tie recenzie potvrdiť, prvá kniha sa mi veľmi páčila, neskutočne ma pohltila. V úvode spoznávame všetky sestry a páči sa mi, že aj napriek ich odlišnostiam vedia držať spolu. V tejto prvej knihe sledujeme príbeh Maie a jej cestu za poznaním jej pôvodu. A veru bude to zaujímavá cesta. Autorka vyskladala pútavý príbeh a pripravila si pre nás cestu do Ria a za spoznaním histórie Brazílie ako takej.

Kapitoly boli primerane dlhé a v prípade audioknihy bola skvelo zvolená rozprávačka príbehu – Zuzana Kapráliková. Vedela veľmi dobre a kvalitne pracovaťs hlasom pri jednotlivých postavách, skvelo ich odlíšila a jej počúvanie ma neskutočne bavilo. Klobúk dole.

Čo sa týka postáv, Maiu som si veľmi rýchlo obľúbila. Bola šikovná a talentovaná a napokon, ako sa dozvieme, aj silná a odhodlaná pre nový začiatok (odpoveď na otázku prečo sa dozviete v knihe). Obľúbila som si aj spisovateľa Floriana, bolo od neho veľmi pekné ako jej od začiatku pomáhal pri hľadaní odpovedí a ukazoval jej krásy Ria de Janeira. Aj jeho humor mi bol blízky. Ak sa pozriem na postavy z minulosti, zo všetkých ma najviac iritovala matka Gustava a jej postoj k Isabelle. Z celkového hľadiska bola každá postava iná, autorka sa s nimi a ich charakterom pekne vyhrala a táto rôznorodosť sa mi v knihe veľmi páčila.

Keď sme pri tej minulosti, páčilo sa mi, že v príbehu sa dej pohybuje medzi dvoma časovými obdobiami. Prítomnosť s Maiou a minulosť s Isabellou. Postupne sa nám takto vyskladal celý príbeh, ktorý do seba zapadal a odokryl nám, čím si prechádzali jednotlivé generácie (Isabella, Beatrix, Kristina) pred Maiou až sme napokon dospeli aj k jej tajomstvu.

Čo musím vyzdvihnúť sú opisy okolia, či už v Ženeve alebo v Riu. Tiež sa mi páčil opis Paríža. Vedela som si to živo predstaviť. Prostredie, cesty a dokonca aj stavbu sochy Krista. O to viac ma potešilo, keď som si začala niektoré veci okolo stavby hľadať na internete a našla som, že meno staviteľa sochy z príbehu je reálne a našla som aj fotky z príprav sochy. To mi pomohlo vžiť sa do príbehu ešte viac. Ja mám totiž veľmi rada, ak si viem konkrétne veci z príbehu aj reálne dohľadať a pozrieť.

Kniha sa mi ako celok veľmi páčila, užívala som si počúvanie a prežívala jednotlivé udalosti spolu s postavami. Je to moja prvá kniha od Lucindy Riley a musím povedať, že vie skvelo narábať s textom a postavami a vytvorila naozaj pútavý príbeh, plný emócii. Neostáva mi povedať nič iné, len to, že sa teším na ďalšie jej knihy, tentoraz asi už v klasickej podobe, poprípade vo verzii eknihy :).

Ak máte radi knihy s romantickou linkou, cestou do minulosti a radi objavujete nové miesta, túto knihu Vám vrelo odporúčam. Ja som si ju celú, od začiatku až do konca, užila ♥. Dovolím si ju zaradiť aj medzi jednu z najlepších kníh za tento rok. Teším sa na ďalšie príbehy ostatných sestier.

Na záver sa chcem veľmi pekne poďakovať úžasnému vydavateľstvu Tatran za možnosť vyskúšať si (v mojom prípade prvú) audioknihu a zrecenzovať ju a tiež aj vydavateľstvu Publixing za to, že je táto kniha v ponuke. Ďakujem :).

Kniha u mňa získala 5 ♥/5 ♥.