Recenzia: Patrícia Peterková - Čierna mačka nosí šťastie

RECENZIA: Patrícia Peterková – Čierna mačka nosí šťastie

Žáner: Rozprávka
Vydavateľstvo: vlastný náklad
Počet strán: 124

Originálny názov: Čierna mačka nosí šťastie

Určite ste už počuli tvrdenie, že keď vám čierna mačka prejde cez cestu, prinesie to smolu. Že čierna mačka nosí nešťastie. Ešte aj v tomto storočí sa stretneme s takýmito stredovekými názormi a poverami.

No je čas s nimi nadobro skoncovať.

Do rúk sa mi dostala milá kniha vo veršovanej podobe, ktorá nám predostrie príbeh mačaťa a chytí za srdce (nielen) milovníka mačiek. Po vizuálnej aj obsahovej stránke ju hodnotím veľmi pozitívne.

Minimalistická obálka vnútri skrýva pekný príbeh o mačiatku, ktoré dostane druhú šancu na život. Príbeh je sprevádzaný naozaj peknými ilustráciami, vďaka čomu si to viete ešte lepšie predstaviť a príbeh krásne dopĺňajú.

Ako plynie príbeh, postupne spoznávame osud mačiatka vyhodeného na ulici, ktorého sa ujme dievčatko. Okolím je opovrhované, lebo sú to všetko poverčiví ľudia a tvrdia, že čierna mačka nosí smolu. Neskôr však pochopia a zmenia názor (ako? Dočítate sa v knihe.). Učí sa novému životu, skúma okolie... Stretneme sa tu okrajovo aj s témou týrania zvierat, popravde mi pri tej časti bolo ozaj smutno z ľudí, ktorí toto dokážu spraviť akémukoľvek živému tvorovi. Príbeh nás postupne prevedie všetkými ročnými obdobiami a spolu s mačiatkom a jeho novou rodinou si tak „prežijeme“ jeho rok. Napokon sa zmenia aj ľudia v okolí, resp. ich zmýšľanie. Ako sa vraví, netreba súdiť knihu podľa obalu (v tomto prípade mačku podľa vzhľadu, ale kľudne sa to dá aplikovať na všetkých – nesúď nikoho podľa vzhľadu – ale to už asi moc filozofujem a odbáčam od témy 😊).

Knihu prečítate na posedenie a nesie v sebe veľmi pekné posolstvo. Síce má veršovanú podobu, na čo nie som zvyknutá, ale vôbec mi to nevadilo, naopak bolo to príjemné osvieženie po klasicky písaných knihách. Aj keď je pravda, že mi tam tá interpunkcia, na niektorých miestach občas chýbala, ale to už je asi vek vkusu pri veršovaných dielach. Ani neviete ako a ste na konci knihy.

Spolu s knihou prišla aj záložka a krabica navyše, ktorú využije práve Vaša mačka, lebo ako vieme, väčšina sa v nich vie naozaj vyblázniť. Stačí im naozaj málo 😊.

Myslím si, že kniha ponúka akýsi rozhľad a ukazuje nám, ako niektorí ľudia stále vnímajú mačky ako niečo zlé. Tým, že nazrieme do života jednej z nich vidíme, ako sa tieto malé tvory správajú a že nie je potrebné ich hneď odstrkovať. Celkovo si myslím, že téma týrania zvierat a k nej pridružené témy si zaslúžia v dnešnej dobe veľkú osvetu, nakoľko ľudia stále dokážu chladne ubližovať a nerieši sa to tak, ako by sa malo. Možno aj táto kniha zmení niekomu pohľad, aspoň trochu.

Tento krásny príbeh odporúčam všetkým mačkofilom (a nielen im), prežijete „rok“ s mačiatkom, ktorému sa zmení svet na lepší a doplníte svoju knižnicu a pekný kúsok. Ja osobne mám čierne mačky rada a naozaj by mi nenapadlo byť v tomto prípade poverčivá, ak mi skríži cestu, skôr si čupnem a natiahnem ruku, aby podišla bližšie.

Autorke ďakujem za knihu a ak plánuje ďalšie knihy, tak prajem veľa šťastia v písaní.

Kniha u mňa získala 4,5 ♥/5 ♥.