Recenzia: Martina Kováčiková - Budeš iba moja

 RECENZIA: Martina Kováčiková – Budeš iba moja

Žáner: Novela pre ženy
Vydavateľstvo: Marenčin PT
Počet strán: 128

Jazyk: slovenský
Väzba: hardback
Originálny názov: Budeš iba moja

 

ANOTÁCIA

Natália má všetko — sľubnú kariéru, luxusný život, dlhodobý vzťah. Je úspešná právnička – takmer advokátka. Vo svojom odbore patrí medzi najlepších a tým si plní svoj životný sen. Je však skutočne Natáliin život taký dokonalý, ako sa na prvý pohľad zdá? Jej snúbenec Kristián má o jej živote a plánoch inú predstavu. Drží Natáliu vo svojej zlatej klietke. Kam až je schopný zájsť, aby bolo všetko podľa jeho želania? Nájde Natália v sebe silu vzoprieť sa alebo mu podriadi celý svoj život? (www.martinus.sk)

 

RECENZIA

V poslednej dobe sa na slovenskej knižnej scéne začína objavovať množstvo talentovaných spisovateliek a spisovateľov, čo ma veľmi teší, nakoľko si naša tvorba zaslúži väčšiu pozornosť. Medzi nové, debutujúce autorky sa zaradila aj Martina Kováčiková, ktorá nám priniesla príbeh s názvom – Budeš iba moja.

-- Avšak, nenechajte sa zmiasť obálkou. Vydavateľstvo by malo v tomto prípade spolupracovať a autormi trochu viac, nepretláčať si nasilu svoje veci, potom môže vzniknúť niečo, ako táto obálka, ktorá s príbehom nekorešponduje. --

Hovorí sa – Nesúď knihu podľa obalu. V tomto prípade to platí na 100%. Obálka tejto knihy vo Vás môže vytvoriť domnienky, že ide o romantickú knihu. Nič také však nečakajte. Je to pravý opak, ktorý má od romantiky ďaleko. Stretávame sa tu s vážnou témou domáceho násilia, ktorá sa v knihách v poslednej dobe objavuje častejšie. Už je len na autoroch, ako sa s témou popasujú. Kniha rozoberá príbeh Natálie, ktorá sa ocitne vo vzťahu, kde je fyzicky aj psychicky týraná. Napriek tomu, že pomáha ženám s podobným osudom s rozvodom, ona sama si pomôcť nedokáže.

 

„A tak som tu, uväznená v zlatej klietke a rozmýšľam, ako z nej von...“

 

Musím povedať, že štýl akým je príbeh napísaný mi veľmi vyhovuje. Kapitoly boli primerane dlhé a stále som mala potrebu pokračovať v čítaní, aby som vedela, čo sa stane. Príbeh bol dynamický, obsahoval dostatok akcie a kniha sa celkovo veľmi rýchlo čítala. Mínusom knihy, boli občasné preklepy a chyby, avšak pri čítaní ma to až tak extra nerušilo.

Čo ma skutočne vtiahlo do deja bolo striedanie dejových línii, ktoré sa navzájom dopĺňali a vytvárali tak zmysluplný celok. Ocitáme sa v prítomnosti a vďaka Natálii a jej spomienkam nazeráme aj do minulosti a dostávame sa k počiatku problémov, ktoré ju teraz sprevádzajú a k dôvodom, prečo a ako sa ocitla v tomto toxickom vzťahu.

K postavám nemám výhrady, boli vykreslené veľmi dobre aj keď len tak povrchovo. Trochu mi chýbal obšírnejší a hlbší opis, ktorý by nám ich priblížil o čosi viac a uvítala by som možno aj niečo málo z ich života. Mali by sme možnosť tak pochopiť ich konanie v niektorých situáciách. Ale celkovo príbeh pekne dopĺňali. K jedinej postave mám čo dodať, a to ku Kristiánovi. Ako tyran bol vykreslený naozaj veľmi dobre, až som ho naozaj nenávidela (aj za Natáliu). Možno by pomohlo, keby sme nahliadli do jeho minulosti, či sa tak správal stále alebo len v tomto vzťahu a čo ho k tomu videlo. Ale neobhajujem ho, taký človek by si zaslúžil nejakú lekciu, možno by sa spamätal (a možno aj nie). Navyše ma neskutočne iritovalo jeho „žehlenie“ problémov a jeho zlyhania.

Smutnou vecou na celom tomto príbehu je to, že sa niečo takéto, žiaľ, deje stále aj v reálnom svete mimo kníh. Niektoré ženy sa odhodlajú, naberú silu a od takého muža odídu. Iné zostávajú z rôznych dôvodov trpieť.

Ku koncu knihy mi Natália kúsok liezla na nervy s jej postojom ku svojmu okoliu. Síce si neviem predstaviť, čo ženy po takých udalostiach prežívajú, určite by mali navštíviť psychológa, ktorý by im mohol pomôcť.

Čo sa týka záveru knihu, prekvapil ma, lebo som ho nečakala. Trošičku som ostala sklamaná, že to neskončilo podľa mojich predstáv. Už som mala v hlave vymyslené, ako by to mohlo skončiť, žiaľ sa tak nestalo. To však neznamená, že sa mi knižný koniec nepáčil. Naopak, páčil sa mi, no zaujímalo by ma možno ešte viac z jej „nového“ života.

Síce ide o útlu knihu (novelu), autorke sa podarilo predostrieť nám príbeh, ktorý stojí za prečítanie. Odporúčam Vám siahnuť po tejto knihe. Okrem toho, že knihu prečítate naozaj rýchlo, nazriete aj do sveta a myslenia žien, ktoré žijú „v zlatej klietke“ a ukáže Vám, čo všetko dokážu peniaze, majetok a kontakty a ako dokážu tvarovať charakter.

Autorke ďakujem za možnosť prečítať si knihu a spraviť k nej recenziu. Na debut to bolo naozaj veľmi dobré a teším sa na ďalšie príbehy z pera autorky.

 

Kniha u mňa získala 4 ♥/5 ♥.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára