Recenzia: Mária Lazárová - Škriatok Bertil a záhada strateného potoka

RECENZIA: Mária Lazárová – Škriatok Bertil a záhada strateného potoka

 

Žáner: Rozprávka
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 120

Jazyk: slovenský
Väzba: hardback
Originálny názov: Škriatok Bertil a záhada strateného potoka

 

ANOTÁCIA

Na povale starého domu býva škriatok Bertil s dvomi kamarátmi – Pipom a Olíviou.
Pipo a Olívia sú myšky. Nosia Bertilovi jedlo z neďalekej továrne na piškóty a on im za to číta rozprávky. Bez myšiek by sa škriatkovi žilo naozaj ťažko, pretože nikdy nevychádza von. A načo aj? Mesto je prázdne a zarastá burinou. A zostalo by to tak navždy, keby sa zvedavá Olívia v jeden deň nerozhodla nájsť potok, ktorý tu voľakedy tiekol.
(www.martinus.sk)

 

RECENZIA

Do rúk sa mi na recenziu dostala táto milá rozprávková kniha od slovenskej autorky. Jej knihy som registrovala, avšak nemala som potrebu ich kupovať, nakoľko deti nemám a v rodine už sú všetci dospelí. Keď ma autorka oslovila, povedala som si, prečo nie. Všetci v sebe máme kúsok dieťaťa a viem, že ma sledujú aj ľudia s deťmi a takto im môžem predstaviť slovenskú tvorbu.

Stretávame škriatka Bertila a jeho dvoch myších kamarátov a spolu s nimi sa vydáme hľadať stratený potok.

Ide o veľmi pekne spracovanú knihu, doplnená je krásnymi ilustráciami (Hedviga Gutierrez), ktoré sa mi páčili. Nesie v sebe poslanie, snaží sa deťom ukázať kolektívnu prácu a tiež poukazuje na udržiavanie prírody, aby bola čistá.

Kniha je písaná zrozumiteľne, aby si detský čitateľ vedel všetko predstaviť, vzal si nejaké to ponaučenie a aby ho čítanie bavilo. Samotný príbeh poukazuje na čítanie kníh, čo sa mi páčilo. Pekný spôsob, ako deti priviesť k čítaniu ďalších kníh.   

Mňa samú čítanie bavilo, bolo to milé a úplná zmena oproti knihám, ktoré čítam teraz. Myslím si, že kúpou tejto knihy potešíte nejedno dieťa a na čítanie sa bude tešiť.

Autorke ďakujem za poskytnutie knižky, ktorá následne putuje do súťaže, aby spravila na Vianoce radosť pod stromčekom. 

 

Kniha u mňa získala 5 ♥/5 ♥.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára