Recenzia: Lina Elys - Noc, ktorá mi zmenila život

RECENZIA: Lina Elys – Noc, ktorá mi zmenila život
Žáner: Ženský román
Vydavateľstvo: Lina Elys
Počet strán: 262
Originálny názov: Noc, ktorá mi zmenila život

Jedna noc dokáže zmeniť celý život. Svoje o tom vie Anna, mladá interiérová dizajnérka, ktorú po traumatickej udalosti nebaví ďalej žiť. Do života jej však vstúpi mladý pohľadný automechanik Adam. Oboch prenasledujú démoni z minulosti. Prvotné priateľstvo sa mení na lásku. Lenže Adam skrýva tajomstvo. Prekoná ich láska nástrahy, ktoré im život nadelil? Dokážu sa postaviť svojim démonom? Bude ich láska dosť silná, aby to všetko zvládli? A dočkajú sa nakoniec šťastného konca? (www.martinus.sk)

Kniha ma od začiatku zaujala a nápad a príbeh sa mi páčili. Problematika násilia na ženách bola dobre opísaná, taktiež aj obdobie, čo sa deje po tom. Prežívané pocity, zlá psychika, šok a nočné mory – s tým všetkým sa musí obeť vysporiadať. Nie je to ľahké ani pre rodinu a okolie.

„Tá, ktorú som tak dlho hľadal.“

Spomeniem najprv negatíva, ktorých nie je veľa, ale nejaké sú. Čo sa týka samotnej knihy, možno by som trošku popracovala na obálke, ktorá nie je zlá, vystihuje knihu, ale na mňa je príliš neostrá a text až tak nevyniká. Keby bola ostrejšia a detailnejšia, bolo by to určite plus. Potom ma trošku mrzelo, že sa čitateľ, v niektorých častiach dozvie dopredu, čo sa stane a potom sa stráca efekt napätia a prekvapenia. Dej sa dal ľahšie predvídať, to mi však až tak nevadilo. Posledné čo mi trochu vadilo, bola gramatická stránka knihy. Objavili sa sem-tam nejaké chyby, vo väčšine prípadov však išlo o chýbajúce slovo, preklep alebo sa slovo zopakoval dvakrát.

Teraz poďme na tú pozitívnu časť. Knihu som čítala celkom rýchlo, kapitoly neboli príliš dlhé. Štýl písania mi tiež celkom vyhovoval. Opisy boli dostačujúce na to, aby som si vedela postavy a okolie predstaviť. Páčilo sa mi, ako sa po počiatočných ťažkých chvíľach začala Anna dávať dokopy. Prvá polka knihy bola pomalšia a dialo sa v nej menej vecí, vidíme ako sa hlavná hrdinka dáva dokopy. Viac sa mi páčila druhá polka príbehu, najmä bližšie ku koncu, kedy to bolo trošku akčnejšie a nastalo tam viacej zvratov, ktoré ma prekvapili a záver, ktorý som po tom všetko nečakala.

„Aké hlboké rany v ňom musela zanechať tá udalosť.“

Postáv bolo tak akurát, človek sa aj vďaka nim začítal do príbehu rýchlejšie. Páčilo sa mi, že mená boli ľahko zapamätateľné. Hlavná postava Anna si prešla naozaj tým najhorším, čo sa žene môže stať. Mala to ťažké, ale postupne sa snažila, aby bola silnejšia. Trošku mi na nej vadila jej horlivosť a rýchle úteky, kedy nedala možnosť nikomu nič vysvetliť.

Adam to tiež nemal v živote ľahké, musel sa vysporiadať naozaj s krutými okolnosťami. Páčilo sa mi však, ako sa ku Anne správal a ako ju ľúbil. Škoda, že mal v okruhu „priateľov“ práve trojicu násilníkov. Marcus mi od začiatku navodzoval pocity hnevu, o to horšie je, že sa bohužiaľ aj takéto prípady ponevierajú po uliciach.

Postava Silvie mi bola veľmi sympatická. Správe prísna, ale zároveň priateľská, vždy podala pomocnú ruku. Jej vzťah k Adamovi mi prišiel v niektorých častiach skoro materinský. Petru a Emmu som si od začiatku obľúbila. Páči sa mi, keď sú v knihách vykreslené takéto priateľstvá, tie úprimné. Každý človek by mal mať okolo seba podobných ľudí.

Keď knihu hodnotím ako celok, je to zaujímavá prvotina a odporúčam siahnuť po nej práve kvôli rozoberanej problematike, ktorá sa až tak veľmi na verejnosti nerozoberá. Ukáže Vám, čím si jedinec po traumatickom zážitku musí prejsť. Nikto z nás by nechcel niečo podobné zažiť.

Autorke ďakujem za možnosť zrecenzovať jej prvotinu a držím palce v ďalšej tvorbe, na ktorú som zvedavá a určite jej dám šancu.

Kniha u mňa získala 4 ♥/5 ♥.