Recenzia: Ivana Alexi - Krásny život tučniakov

RECENZIA: Ivana Alexi – Krásny život tučniakov
Žáner: Román
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 248
Originálny názov: Krásny život tučniakov

Čas vraj všetko vyrieši… alebo zamotá? Miriam má dvadsaťšesť rokov a užíva si život mladej zamestnanej ženy bez záväzkov. Vrúcne, ozajstne miluje iba svoju rebelku babi a čudného psa, ktorý sa k nej pridal na ulici. Jediným jej nepriateľom je čas, neúprosne jej pripomína, čo všetko už nedobehne a nevráti. Miriam sa rozhodne pre zmenu, lenže práve vtedy utrpí bolestnú porážku – zomiera babi, jej opora. Útechu nachádza v mailovej schránke, na bezpečnej pôde rozhovorov s náhodným neznámym. Ich čoraz osobnejší vzťah skomplikujú tučniaky, obézni domáci miláčikovia a jeden príbeh dvoch autorov, ktorý nemal mať nič spoločné s realitou… (www.martinus.sk)

Realita. Tak by som túto knihu definovala. Získala si ma hneď od začiatku a čítala sa neuveriteľne rýchlo. Okrem toho, že tučniaky sú medzi mojimi obľúbenými zvieratami, tak bol dej pútavý a chcela som vedieť vždy viac a viac. Príbeh nie je klasické romantické klišé s happy end-om, je to realita a o to viac si to dokáže človeka získať. Núti Vás premýšľať nad rôznymi vecami a ich riešeniami. Avšak stále tam je viera v zázraky. Bonusom je pekná, oči priťahujúca, obálka.

„Možno iba potrebuje opäť uveriť v zázraky.“

Už od prvých riadkov som si hlavnú postavu Miriam veľmi obľúbila. Povedala by som, že niektoré pocity a myšlienky akoby mi z hlavy vzala. Vedela som sa s ňou stotožniť a o to viac som sa dokázala vžiť do nej a prežívať celý dej s ňou. Pýtala som sa na rovnaké otázky ako ona a hľadala som odpovede. Strany sa míňali a ja som si želala, aby koniec neprišiel tak rýchlo.

Autorka má skvelý štýl písania, ktorý Vás vtiahne snáď okamžite. Veľmi ma zaujal spôsob, akým bol celý príbeh písaný – zmes reálneho sveta a mailov. Je to niečo, s čím sa stretnete len v malom množstve kníh. Niekomu to nevyhovuje, no ja som to zbožňovala. Čítalo sa mi to veľmi dobre, vďaka odlišnému písmu sa mi to neplietlo. Vyhovujúca bola aj dĺžka kapitol, keďže neboli príliš dlhé, tak som si stále hovorila to známe – ešte jednu kapitolu a dosť.

„Posledné dni mi ukázali, že to, čo chceš, príde nečkane. A tam, kde to vôbec nepredpokladáš.“

Prejdem teda aj k ďalším postavám. Babi bola veľmi príjemným osviežením a páčil sa mi ich vzťah s Miriam, ktorý bol tak krásne opísaný. Páčili sa mi ich zaužívané zvyky, ktoré si pri každej návšteve zopakovali. Oskar si získal odznak miláčika hneď ako boli opísané jeho povahové črty. Vedela som si ho živo predstaviť, aj tie jeho pohľady a nálady :). Takého Oskara by mal mať každý. Erik bol postavou, ktorú som proste od začiatku nemala rada, nesadol mi povahovo a nemám v obľube ľudí s takýmto charakterom.

Čo sa týka Mária, mám zmiešané pocity. Na jednu stranu som jeho maily zbožňovala, vždy vedel rozosmiať alebo naopak rozľútostiť, bol priamočiary a príbeh, ktorý spolu s Miriam písali, bol naozaj chytľavý (niekedy som mala radšej Petra z príbehu :) ). Dokonca aj udalosti po jeho návrate mi dodali akúsi nádej, že Miriam bude šťastná. No potom prišiel ten zvrat, kde sa to zlomilo a došlo na toľkokrát spomínané ALE. A po tomto „ale“ už nič nešlo tak, ako som si myslela. Záver knihy som spočiatku vôbec neočakávala, napokon mi bolo aj ľúto, ako to skončilo, avšak to, že mailový príbeh v knihe napokon dostal reálnu podobu sa mi páčilo. Len by som rada vedela viac :).

Keď to teda zhrniem, kniha je vynikajúcim príkladom, že aj realita, ktorá sa nám zdá často pochmúrna, sa dá napísať pútavo. Príbeh vo mne vyvolal zmes pocitov, kde by som si niekedy možno aj poplakala a napokon aj kopec úsmevných chvíľ, kedy som sa pristihla, že sa nad knihou usmievam.

Autorke veľmi pekne ďakujem, že moju knižnicu obohatila o túto krásnu knihu, ktorú budem veľmi rada odporúčať ďalej. Teším sa na ďalšie príbehy z pera autorky a kto vie, možno sa raz dočkáme aj pokračovania ♥.

Kniha u mňa získala 5 ♥/5 ♥.