Recenzia: Stano Fatul - Dotyk draka

RECENZIA: Stano Fatul – Dotyk draka
Žáner: Fantasy
Vydavateľstvo: vydavateľ neuvedený
Počet strán: 201
Originálny názov: Dotyk draka (1.časť)

Odkedy bol Temnovládca oslobodený z reťazí, prešlo niekoľko desiatok rokov. V úzadí krajiny Lysanthia pomaly naberal na sile a pripravoval sa na svoj druhý príchod. Dvaja bratia na prahu dospelosti sú vtrhnutí do víru udalostí, ktorý mení chod krajiny do zdanlivo čiernej budúcnosti. Ich cesty sa rozdelia, no je len otázkou času, kedy v sebe nájdu odhodlanie a spoja sa v boji proti silám temnoty. Na túto neľahkú úlohu sa však nevydávajú sami. Chrbát im kryjú traja vlkolačí bratia, poslední žijúci členovia dávno zničeného spoločenstva, ktorých úlohou je dozrieť na zrod nového z línie ochrancov. Dokáže v sebe Drake nájsť potrebnú silu a zodpovednosť na to, aby zvrátil úpadok jeho rodnej zeme? (www.martinus.sk)

Z tejto knihy mám veľmi zmiešané pocity. Na jednu stranu mal príbeh naozaj veľký potenciál, ale je tam to ALE. Keď odhliadnem od všetkého ostatného, dej by sa naozaj uchytil, postavy boli celkom zaujímavé a dalo by sa z príbehu spraviť naozaj dobrú fantasy, avšak celému príbehu chýbala akási iskra, niečo čo by to nakoplo. Dopredu upozorňujem, že je to pohľad na knihu mojimi očami a ide o moje postrehy a pocity. Ak Vás zaujala, siahnite po nej a utvorte si svoj vlastný názor :).

„Ľudí obmedzuje ich vlastná myseľ, nevedia rozmýšľať aj poza hranice svojich myšlienok.“

Prvé čo ma prekvapilo a určite by som to zmenila bol prológ, ktorý bol na môj vkus príliš dlhý. Ako som už spomínala, príbehu chýba iskra, ktorá by ma priam vtiahla do tohto sveta. Po celý čas som mala pocit, akoby som knihu čítala z diaľky (rozumej: nevedela som sa začítať a nevtiahlo ma to priamo do deja). Ďalej ma trochu rušilo skákanie od jednej postavy ku druhej a trvalo mi chvíľku, aby som sa zorientovala, kde sa práve nachádzam, ale to beriem ako vec vkusu a zvyku, pretože každému vyhovuje niečo iné.

Čo sa týka samotného príbehu, mala som pocit, že to ma príliš rýchli spád. Všetko sa zrazu dialo rýchlo. Občas som sa zarazila na predvídavosti postáv v tom zmysle, že nikto nemusel nič extra vysvetľovať a všetci vedeli o čo ide, kam majú ísť, kto je v nebezpečenstve a komu treba pomôcť. Navyše na môj vkus by som povedala, že v knihe bolo až príliš veľa násilia a detailných opisov. A hlavne – príliš veľa sťatých a rozmliaždených hláv. Bod k dobru dávam za vlkolakov a prastvoriteľov, ktorí ovládali prírodne živly. Takéto postavy mám v príbehoch rada.

Pri čítaní ma vyrušovali aj nejaké tie chyby alebo zlá štylistika, ktorú som mala chuť prečiarknuť a prepísať. A niektoré slová boli na mňa príliš zastarané (alebo nárečové ? kto vie), že som si musela význam domyslieť. Neteší ma, keď píšem viac negatív ako pozitív knihy, ale taktiež musím byť objektívna a neisť proti sebe. Beriem aj ohľad na to, v akom veku bola kniha napísaná.

Vyzdvihla by som ešte texty na začiatku každej kapitoly, ktoré sú špecifické pre autora a trochu to oživili. Každopádne, spomínala som, že príbeh ma naozaj veľký potenciál a keby sa niektoré detaily dotiahli, bol by to naozaj zaujímavý fantasy kúsok zo slovenskej tvorby. Autor vydal aj pokračovanie knihy a pracuje na poslednej časti, čiže je dosť možné, že sa veľa vecí zmenilo a dozrelo.
Autorovi ďakujem za možnosť prečítať a zrecenzovať jeho prvú knihu. Držím mu palce v ďalšej tvorbe a verím, že sa to bude už len zlepšovať a napredovať.

Kniha u mňa získala 2,5♥/5 ♥.