Recenzia: Michaela Zamari - Zákulisie samovydávania


RECENZIA: Michaela Zamari – Zákulisie samovydávania
Žáner: Odborná a náučná literatúra – Literárna veda
Vydavateľstvo: Michaela Zamari
Počet strán: 240
Jazyk: slovenský
Väzba: hardback
Originálny názov: Zákulisie samovydávania

ANOTÁCIA
Túžili ste niekedy po vydaní vlastnej knihy? Ak áno, ponúkam vám náhľad do zákulisia samovydávania. Bez prikrášlenia, úprimne a priamo. Táto kniha obsahuje viac ako 90 % môjho „know-how” a pomôže vám zorientovať sa v džungli samovydávania. (www.martinus.sk)

RECENZIA
Dovolím si tvrdiť, že táto kniha je jediná svojho druhu na našom trhu. Aspoň som dosiaľ podobnú nezbadala. Máte v nej všetko tak povediac na podnose a ukazuje Vám tú skutočnú stránku vydávania kníh na vlastnú päsť. Miška nám ukázala, čo všetko je za vydaním vlastnej knihy. A je dôkazom toho, že keď človek chce a má možnosť, tak to dokáže. O čom svedčia aj jej predošlé knihy.

Veľmi sa mi páčilo, že poukazuje na všetky pozitíva a zároveň aj negatíva, ktoré samovydávanie prináša a opisuje svoje skúsenosti. Je to neľahká cesta, ale keď si človek nájde ten svoj spôsob, ide to potom ľahšie. Poskytuje nám vlastne návod – ako na to – keď veríte svojim rukopisom a chcete ich dostať medzi čitateľov. Chce to veľké množstvo úsilia, vytrvalosti, nervov, ale aj financií. Dozviete sa kopec detailov, ktoré by ste sa možno nedozvedeli a museli by ste naozaj pátrať, ak by ste sa vydali na túto cestu. Občas ma rušilo skákanie od jednej témy ku druhej, ale v konečnom dôsledku to kvalitu knihy vôbec neznižuje.

Ďalej sa mi páčili rozhovory resp. názory aj iných autorov/autoriek, ktoré sa tiež odhodlali si vydať knihy na vlastné náklady. Je dobré dozvedieť sa názory a postrehy aj iných autorov. Avšak jedno majú spoločné, všetci sú so samovydávaním nadmieru spokojní.

Pasáž o spolupráci s knižnými blogermi/bookstagramermi ma naozaj potešila, nakoľko sa k nim radím aj ja. Je to záväzok a vždy sa snažím svoju recenziu písať od srdca a tak, ako to cítim. Podať svoj názor ďalším potenciálnym čitateľom a spropagovať tak domácu tvorbu (o tomto bude viac v článku). Aj keď jednu vec vytknem (alebo skôr s úsmevom podotknem) – nie vždy je pravidlom, že nadšenec hororu sa romantike vyhýba – výnimka potvrdzuje pravidlo – ja. Napríklad ja čítam rôzne žánre (okrem histórie, tá ma moc nezaujala) a aj keď by som kedysi možno nesiahla zrovna po romantickej knihe, teraz to beriem ako bežnú vec. Celkový dojem z knihy je veľmi pozitívny, nájdete v nej informácie naozaj ku každej časti, ktorá sprevádza proces výroby až po vznik samotnej knihy a aj to, čo čaká autora potom.

Kniha ma utvrdila ešte v jednej veci. Už dlhšie si nápady zapisujem do mobilu. Je načase sa pohnúť trochu viac a skúsiť tie nápady pretvoriť na reálne príbehy. Aj keby som to mala písať len sama pre seba. Určite je dobrým nástrojom Wattpad (bol spomínaný v knihe), kde by som to mohla najprv zverejňovať a čas by ukázal, čo ďalej. Síce neviem, či by som si potom po finančnej stránke mohla dovoliť samovydávanie, ale sú aj iné možnosti. Dôležité je písať (a vypísať sa, nájsť svoj štýl a pod.) a veľa čítať.

Knihu odporúčam každému, kto píše, ale aj knihomoľom, ktorých zaujíma, čo obnáša vydanie knihy na vlastné náklady. Možno Vám pomôže na ceste za splnením si svojho sna.

Miške ďakujem, že ma oslovila, a tak som mala možnosť nahliadnuť do tohto sveta „za oponou“ a zrecenzovať knihu. Dala mi naozaj množstvo cenných informácií, ktoré možno niekedy v budúcnosti využijem. Môj plán je naďalej jasný, zakúpiť si ostatné knihy od Mišky a zaradiť ich do mojej knižnice ♥.

Kniha u mňa získala 5 ♥/5 ♥.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára