Recenzia: Baja Dolce - Placebo My

RECENZIA: Baja Dolce – Placebo My
Žáner: Román (ženský)
Vydavateľstvo: Art Floyd
Počet strán: 376
Originálny názov: Placebo My (3. diel)

Scenárista menom Život podrobil lásku Emy a Chrisa rôznym skúškam v podobe nedorozumení, klamstiev a tajomstiev, avšak oni sa nevzdali a konečne si vyslúžili status MY.
Po všetkých útrapách nadobudli pocit, že nastal čas, kedy si môžu užívať jeden druhého a krásu prítomného okamihu. Lenže čo ak všetky skúšky, ktorými si prešli, boli len predzvesťou niečoho omnoho horšieho?
Stačil jeden záhadný telefonát a všetko, na čom Eme záležalo, sa začalo rúcať ako domček z karát. Slnečnú oblohu zastreli tiene minulosti ožívajúce z najhorších nočných môr a rozohrali nebezpečnú hru, ktorá sa neobíde bez následkov.
Veľké finále knižnej trilógie Placebo preverí hĺbku citov i silu priateľstva, vypýta si poriadnu dávku odvahy a podrobí vzťah dvoch milencov najnáročnejšej skúške zo všetkých. Len čas ukáže, či sa klamlivé placebo mohlo zmeniť na skutočnú medicínu. (www.martinus.sk)

Posledný diel bol riadnou dávkou akcie a neskutočného napätie. Tiež bol plný emócii a niektoré veci som prechádzala so zatajeným dychom.

Tentokrát bol dej naozaj napínavý, dramatický a v niektorých pasážach som skoro ani nedýchala. Romantika a radosť bola striedaná strachom a plačom. To, čím si Ema prešla v poslednej časti bolo naozaj hrozné. Na jej mieste by som sa asi zosypala. Snažila sa veci zachrániť, vždy bol však o krok pred ňou. Nemôžem tu príliš rozpisovať dej, pretože by to bolo plné spoilerov, avšak ak ste si obľúbili prvé dva diely, tento Vás vtiahne natoľko, že Vás utvrdí v tom, že táto séria je jedinečná.

„O jednoduchosť nestojím. Vybrala som si teba. Vybrala som si nás!.“

Priateľstvo Emy, Laury a Kiki je neskutočne silné. Zbožňujem ich vzťah, myslím, že každý by mal mať v okolí také osoby. Tiež sa mi páčil aj vývoj Kiki a jej malého zázraku. Stala sa z nej zodpovedná žena, ktorá po tom všetkom nestratila svoj skvelý zmysel pre humor. Veľký zvrat v podobe Michaelovho „prekvapenia“ pre Emu po jeho návrate ma príjemne potešil. Nečakala som to a pochopila som jeho povahu z druhého dielu. Neskutočne som si ho obľúbila. Hlavne kvôli tomu ako sa po celý čas správal ku Eme. Vedel, že miluje Chrisa, no stál pri nej, neustále. Mali medzi sebou špeciálny vzťah a ten sa mi v poslednej časti páčil. Desire je vcelku zaujímavá postava. Dokáže pre peniaze spraviť čokoľvek, no na záver ma prekvapila svojou čiastočnou zmenou. A Chris a Ema ? Prešli si všetkým možným aj nemožným, preplakali potoky sĺz, ich vzťah bol skúšaný z každej strany, ale dali to, nevzdali sa a zvíťazili. To je proste láska a bude sa mi s nimi lúčiť naozaj ťažko. Ten Epilóg bol úžasný ♥. Ako bonus bolo občasné striedanie pohľadov (Ema a Chris), čo oživilo čítanie a bol to dobrý ťah.

„ Život je ako kniha. Nemôžete začať čítať novú kapitolu, kým nedočítate tú predošlú. Ak toto pravidlo porušíte, ak časť textu preskočíte, navždy v sebe budete niesť pochybnosti o tom, či to, čo cítite pri ďalších riadkoch, je skutočné.“

Aby som zhrnula pocity z posledného dielu, spíšem to postupne. Vystriedali sa u mňa asi všetky pocity. Smiech, zamilovanosť, obdiv. Ak mám byť úprimná, tento posledný diel ma donútil zamyslieť sa, že sa vo svete a možno aj v mojom okolí dejú rôzne, neuveriteľné a neskutočne smutné veci. A záver ma emočne dorazil, bolo mi z toho smutno a do plaču, do poslednej chvíle som verila, no žiaľ skončilo to tak, ako som si nepriala. Epilóg ma zase spravil šťastnou.

„Zachránili sme sa navzájom...“

Celá séria si ma získala a stala sa mojou obľúbenou. Autorka ma skvelý štýl písania, jej slová Vás do deja vtiahnu a nepustia, kým neprečítate poslednú vetu. Vie ako zaujať, ako vyvolať u čitateľa emócie, ktoré sú reálne a celkovo vytvoriť dej, ktorý sa Vám zapíše do pamäti a budete mať chuť vrátiť sa do tohto príbehu opäť. Úprimne, viem si túto sériu predstaviť ako film, bola by to neskutočná bomba. Možno by som si vedela aj vybrať, koho by som si zahrala :) (srandujem, aj keď človek nikdy nevie, však ?).
Autorka je skutočne milá osoba, čo som vycítila už z konverzácie a som jej nesmierne vďačná za to, že ma oslovila a dala mi možnosť zrecenzovať tieto skvelé knihy. Som zvedavá na jej ďalšiu tvorbu, pretože už teraz môžem s určitosťou povedať, že to bude opäť kvalita svetového formátu. Som rada, že máme práve na Slovensku takéto talenty.

Baja ĎAKUJEM ♥ a prajem veľa zdravia a čo sa týka písania, tak kopec ďalších úžasných diel, ktorými nás ohúriš.

Kniha u mňa získala 5 ♥/5 ♥.