Recenzia: Eva Hrašková - Mrazivá odplata


RECENZIA: Eva Hrašková – Mrazivá odplata
Žáner: Triler, krimi
Vydavateľstvo: Naše vojsko
Počet strán: 232
Jazyk: slovenský
Väzba: hardback
Originálny názov: Mrazivá odplata

ANOTÁCIA
V deväťdesiatych rokoch zmizne v malej obci pod Tatrami dvadsaťosemročná Petra. O niekoľko mesiacov neskôr sa Magdaléna Mrázová nevráti do domu svojich rodičov napriek tomu, že ju tam čaká maličká dcérka. Ďalšie obete sú spolu so sériovým vrahom Vendelínom Mistríkom pochované v minulosti.
Keď sa po viac ako dvadsiatich rokoch opäť otvoria dvere domu smrti, nikto z ôsmich mladých ľudí netuší, že si pre silvestrovské oslavy vybrali miesto s hrôzostrašnou históriou. Ak sa ocitli v opustenom dome náhodou, prečo v mrazivom ráne mizne ďalšia mladá žena?  (www.martinus.sk)

RECENZIA
Napínavé slovenské krimi s nečakaným koncom. Túto knihu som mala možnosť prečítať si v rámci knižnej štafety, ktorú zorganizovala autorka, takže to bola moja prvá kniha od nej. A poviem Vám pravdu, páčila sa mi. Veľmi.

Rozbeh bol trošičku zdĺhavejší, ale po pár stranách to už išlo samo. Páčilo sa mi, že kapitoly neboli dlhé a tak aj samotné čítanie išlo rýchlejšie. Aj samotné striedanie kapitol minulosť/prítomnosť boli dobre spravené. Veru tie kapitoly s Vendelínom mi dali zabrať, z hľadiska ako nechutne bol vykreslený, za čo má autorka pochvalu, že vyvolala vo mne aj takéto emócie. Vo väčšine knihy prevládala emócia napätia a strachu, jednotlivé „paranormálne“ zážitky som prežívala s nimi.

Je pravda, že chvíľami mi Simona liezla na nervy, ale z jednej strany ju chápem. Strata manžela musela byť ťažká, no to uzatváranie sa do seba pred všetkým sa mi moc nepozdávalo. Preto som sa normálne potešila, keď súhlasila s výletom. Tiež sa mi páčilo napätie a „vzťah“, ktorý mala s Michalom.

Najviac ma prekvapil koniec, ktorý som nečakala. Väčšinou sa mi v knihách podarí odhaliť, kto za všetkým stojí, ešte pred koncom. Pri tejto knihe sa to nestalo. Do posledných strán som netušila, kto bude vinníkom a tak som ostala ešte viac prekvapená, keď som sa to dozvedela.
Možno by som na záver ešte privítala jednu/dve kapitoly, kde sa dozvieme ako pokračoval život všetkých zúčastnených. Najviac ma zaujímalo, ako dopadne Simona s Michalom, či sa niečo zmenilo alebo nie.

Zhrniem to teda tak, že to bolo moje prvé slovenské krimi a som rada, že to bola práve táto kniha, lebo je napísaná naozaj veľmi dobre. Odporúčam všetkým, ktorí vyhľadávajú tento žáner, lebo to neoľutujú. Aj tento rok sa len utvrdzujem v tom, že naše autorky a autori majú veľmi dobrý štýl písania a ich knihy dokážu zaujať a vtiahnuť Vás do deja. 

Ďakujem autorke za možnosť prečítať si ju. Určite mám v pláne siahnuť aj po ostatných knihách, ktoré vyšli z pera práve tejto autorky.

Kniha u mňa získala 4,5 ♥/5 ♥.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára