Recenzia: Melanie Dobson - Ukryté vo hviedzach

RECENZIA: Melanie Dobson – Ukryté vo hviezdach
Žáner: Historický román
Vydavateľstvo:
i527.net
Počet strán: 312
Originálny názov: Hidden Among the Stars

Je rok 1938 a Hitlerove vojská obsadili Viedeň. Rakúšan Max Dornbach sľúbil, že pomôže židovským priateľom ukryť ich najcennejší majetok pred nacistami, a tak ho pašuje do letného rodinného sídla pri malebnej dedinke Hallstatt. Na pomoc si prizve Anniku Knopfovú, kamarátku z detstva a správcovu dcéru, ktorá mu ochotne pomáha, lebo ho od malička miluje. Max však privedie aj mladú Židovku Luziu Weissovú, ktorú chce ukryť v zámku, čím zraní Annikine city, ohrozí ich plán a dokonca aj životy, najmä keď nacisti prídu sídlo dôkladne prehľadať, no nenájdu ani Luziu, ani poklad.
O osemdesiat rokov neskôr Callie Randallová, ktorá so sestrou vlastní kníhkupectvo a prostredníctvom svojho blogu udržuje kontakt so svetom, no inak je úplne spokojná so svojím tichým životom, natrafí na tajomný zoznam v starom vydaní Bambiho. Dovedie ju k Annikinmu príbehu… a k zrejme dlho pochovanému príbehu jej drahého priateľa. Callie musí pri bádaní v minulosti riskovať vykročenie z bezpečného sveta, ktorý si vybudovala, lebo len tak nájde odpovede, dobrodružstvo a možno dokonca novú lásku. (www.i527.net)

Veľmi zaujímavá kniha, z dielne vydavateľstva i527.net, ktorej dej je písaný pútavo a vtiahne Vás okamžite do deja. Toto bola moja prvá kniha z tohto žánru, pretože sa im väčšinou vyhýbam práve kvôli ich ťažkej s smutnej téme. Povedala som si však, že je načase objaviť aj tieto zákutia a siahnuť po jednej z nich. Na základe iných recenzii som si vybrala práve túto, hlavne vďaka tomu, že je tá vojna opisovaná inak a nie detailne.
Páčili sa mi opisy postáv a prostredia, ktoré vytvorili dokonalú predstavu v mysli čitateľa. Knihy s mapami obľubujem a táto v sebe jednu ukrytú mapu má. Zjednoduší orientáciu v príbehu a viete si pekne pozrieť, kde sa čo nachádza a vytvoríte si obraz, kde sa dej odohráva.
Autorka ma príjemný štýl písania, ktorý mi sadol a tak sa kniha čítala celkom rýchlo. Musím pochváliť aj vzhľad obálky, ktorá sa mi veľmi páči. Často sa v knihe spájajú situácie s Bohom a Bibliou, čo mi síce neprekáža, ale mohlo by ich tam byť o trochu menej.
V príbehu sa stretávame s odvahou, silou viery, obetou a tajomnosťou. Príbeh nám ukazuje aká nezmyslená je vojna, no zároveň spoznávame ľudské charaktery a ich snahu pomôcť a v tých najnepriaznivejších momentoch. Ukývanie Židov bolo zakázané a práve tu sa ukázal charakter, niektorí ich udávali a iní prejavili svoju ľudskosť a pomáhali im. Síce sa dej odohráva počas 2. svetovej vojny, kniha je vhodná pre každého, pretože neobsahuje desivé detaily. Striedanie dvoch časových línii dej knihy ešte viac oživí a v závere do seba všetko pekne zapadne. Mne osobne sa páčili časti z minulosti viac, ako tie zo súčasnosti. Okrem striedania dvoch období sa striedajú v kapitolách aj postavy a tak na príbeh nahliadnete z viacerých pohľadov, tým viac Vás dej pohltí. Síce ma to striedanie občas miatlo a musela som si pripomenúť koho a aké obdobie čítam, dalo sa na to postupne zvyknúť.
Obe časové línie spája jedna kniha. Keď sa Callie dostane do rúk kópia knihy Bambi, ešte netuší, čo v nej objaví a do akého dobrodružstva ju to vtiahne. Zoznam a fotografia ju donútia k tomu, aby vystúpila zo svojej komfortnej zóny a vydala sa hľadať odpovede, pretože cíti, že sa za tým skrýva oveľa viac.
„Prosím, usmej sa, Luzi.“

Annika je postava, ktorá mi ostane dlhú dobu vrytá v mysli, pretože si ma získala najviac z celého príbehu. Z obyčajného dievčaťa sa stane odvážna žena, ktorú zmenila realita a problémy odohrávajúce sa okolo nej. Jej odhodlanosť je neuveriteľná.
Príbeh knihy je plný odhodlania, lásky a ľudských charakterov. Každý si v nej nájde to svoje. Je vhodná ako pre mladších, tak aj pre starších a nesie v sebe naozaj pekné posolstvo. Kniha odkrýva pohľad na vojnu z iného a trochu miernejšieho uhla a tak je vhodná aj pre tých, ktorí by radi siahli po tomto druhu kníh, ale často ich odradí práve krutosť a neuveriteľná sila príbehov z tohto obdobia. Ak teda hľadáte knihu #KdeDobroVíťazí určite siahnite po tejto alebo inej knihe z vydavateľstva i527.net .

Kniha, #KdeDobroVíťazí - Ukryté vo hviezdach
Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com.

Kniha u mňa získala najvyšší možný počet bodov a to je 4 ♥/5 ♥.