Recenzia: Ivica Ďuricová - Cudzinec z papiera


RECENZIA: Ivica Ďuricová – Cudzinec z papiera
Žáner: Román (ženský)
Vydavateľstvo: Adlervia Press
Počet strán: 228
Jazyk: slovenský
Väzba: paperback
Originálny názov: Cudzinec z papiera

ANOTÁCIA
V jej byte žije muž, ktorého nikdy nestretla.
Úspešná finančníčka Liana sa po získaní lukratívnej ponuky rozhodne odísť do hlavného mesta a prenajať svoj byt na niekoľko dní v týždni podnájomníkovi. Keď sa ona po celom týždni vracia domov, on z bytu na víkend odchádza. Žijú na jednom mieste, ale nikdy sa nestretnú.
Keď však on poruší jedno z dohodnutých pravidiel, Liana mu napíše nahnevaný odkaz. Cudzí spolubývajúci jej odpíše. Farebné stickery sa po pár týždňoch zmenia na dlhé osobné listy a dvaja neznámi si začnú byť bližší, než by sa im obom páčilo. Prečo ich to cez listy k sebe tak ťahá? A aké tajomstvá skrýva ich minulosť?
Keď po roku príde čas odovzdať si kľúče, budú sa musieť konečne pozrieť jeden druhému do tváre a nájsť odpoveď na dôležitú otázku. Dá sa zamilovať do niekoho, koho ste nikdy nestretli? Alebo je to celé úplne inak?
(www.martinus.sk)

RECENZIA
Malá, milá knižka plná lásky. Tak by som ju v skratke definovala. Prečítala som ju rýchlo, pretože sa čítala sama. Po prvých riadkoch čítania som vedela, že to nebude to klasické romantické klišé. Musím taktiež pochváliť obálku knihy od Tiny Minor, ktorej tvorbu sledujem už dlhšiu dobu. Je naozaj krásna.

„Slová sú ako vietor... odletia preč, iba ľudské činy ostanú.“

Veľmi sa mi páčilo, že sa dej knihy odohrával v reálnom meste, s množstvom odkazov na rôzne miesta, ktoré mám po dočítaní chuť navštíviť (hlavne to s tým výhľadom). V príbehu ma nič nerušilo, čo by kazilo môj dojem z knihy. Príbeh bol písaný pútavo, aby Vás čo najrýchlejšie vtiahol do deja a tak sa to všetko zdalo o čosi reálnejšie. Síce boli niektoré situácie a celkový vývoj deja predvídateľný, vôbec mi to pri čítaní nevadilo. Aj preto ju radím skôr k oddychovým knihám, nad ktorými človek vypne a nemusí premýšľať. Postavy boli detailne opísané, takže si ich človek vedel dostatočne predstaviť, čo bolo super. Lia sa mi celkom páčila, hlavne jej tvrdohlavosťou ísť si za svojím a jej sebavedomím. A Nina jej bola skvelou kamarátkou. 

„Neopováž sa toho dotknúť, kým to neodfotím.“

Lia si prešla nepeknou skúsenosťou, po ktorej si dala od chlapov pauzu. Kým neprišiel Cudzinec, ktorý ju zaujal. Popravde, už asi v polke knihy som tušila, kto bude tým cudzincom, ale to vôbec nevadí, pretože ma veľmi bavilo čítať si ich výmenu listov a stickerov. Tento štýl písania, a ako to je v knihe spravené, sa mi zapáčil hneď od začiatku, pretože je to iné.  

„Veď som predsa bola čarodejnica ... Jeho Čarodejnica“

Veľmi sa mi páči nápad s bonusovou kapitolou :) . Kniha skončila približne tak, ako som si myslela. Je to oddychová jednohubka, ktorá si u mňa v knižnici nájde popredné miesto spolu s ďalšími dielami a po ktorej veľmi rada znovu siahnem.
Chcem sa autorke veľmi pekne poďakovať za možnosť zrecenzovať a vlastniť túto malú a predsa tak skvelú knihu, ktorá si ma získala. Ďakujem aj za venovanie a odkaz na lístočku v knihe, ktorý sa veľmi hodí ku deju. Samozrejme už chápem aj ceruzku a stickery, načase ísť hľadať svojho Cudzinca (či?). 
Čím ďalej, tým viac som presvedčená, že čítať našich autorov a autorky je pozitívne rozhodnutie a odporúčam to aj Vám ♥.


Kniha u mňa získala 4,5 ♥/5 ♥.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára