Recenzia: Baja Dolce - Placebo On

RECENZIA: Baja Dolce – Placebo On
Žáner: Román (ženský)
Vydavateľstvo: Art Floyd
Počet strán: 304
Originálny názov: Placebo On (1. diel)

Po tom, čo prežila v pestúnskej rodine, ju prenasledovali strašidelné nočné mory. Emina túžba vymaniť sa dávnym démonom však bola silnejšia. S vidinou nového začiatku sa presťahovala do iného mesta, kde si našla prácu, získala priateľov a otvorila dvere do vysneného života bez paranojí a večného otáčania sa cez rameno. Vyhliadky na lepšiu budúcnosť boli na dosah. Do života jej však vstúpil ON. Podmanivý, cieľavedomý, ale i trochu záhadný Christopher, ktorý sám ukrýva nejedno bolestivé tajomstvo. Dokážu sa s Emou navzájom vyliečiť a preniesť sa z tmavých hlbín minulosti? Alebo to bude len klamlivý a krátkodobý placebo efekt?
V príbehu Placebo nie je nič tak, ako to na prvý pohľad vyzerá. Sledujte životné situácie, kde strach pomáha rásť, bolesť dodáva odvahu, slzy očisťujú, nenávisť mení, predsudky spájajú a láska lieči. (www.martinus.sk)

Krásne, neskutočné a emotívne. Týmito slovami by som zhrnula moje prvé pocity po dočítaní knihy. Prvá časť sa mi neskutočne páčila. Vyvolala vo mne veľké množstvo emócii, čo je pre mňa pri čítaní knihy dôležité. Emócie.

„Muž, čo má rád knihy ? Sen.“

Na začiatku mi to prišlo ako klasický román a také klišé, nadriadený a podriadená, vtedy mi čítanie trvalo aj trochu dlhšie. Trvalo to však len pár stránok. Občas sa tam aj niektoré veci zopakovali, no to mi nevadilo. A potom nastal zlom, čítanie išlo samo. Ani neviem ako a za jednu noc som prešla skoro na úplný koniec knihy a zrazu som nechcela, aby tento príbeh skončil (áno viem, že ešte sú ďalšie dve knihy). Rozhodla som sa teda čítať posledné strany pomalšie. Celý príbeh bol výnimočný a stále sa niečo dialo, čo Vás prinútilo čítať ďalej. Počas čítania som si značila aj pekné myšlienky a vety, ktoré sa mi páčili.

Veľmi sa mi páčil vzťah Laury, Kiki a Emy ♥. Obrovské puto, ktoré medzi sebou mali im môže každý závidieť. Súdržnosť a podpora – asi tak by som opísala ich verné priateľstvo. Každý by mal mať svoju Lauru a Kiki J.

„Milujem hviezdy.“

Ema si prešla peklom a obdivujem ako sa dokázala postaviť výzvam a okolnostiam. Napriek neľahkej minulosti sa jej podarilo postupne zabúdať a užívať si rôzne novoty jej nového života. Zaslúžila si to. Avšak na ako dlho... Celý dej som s ňou prežívala.

„Zachraňujeme sa navzájom.“
„Máme všetok čas sveta.“

Chris. Najprv som bola v štádiu „áá Chris...“ a na konci sa to zvrtlo na „what the hell...“. Ako áno, podľa opisu musím uznať, že by sa nejednej z nás podlomili kolená. Aj jeho ochranársky postoj k Eme sa mi páčil a myslím si, že každá z nás by takého Chrisa privítala. Tušila som, že je až príliš dokonalý a vedela som, že tam bude povestné ALE, no takéto ALE som nečakala. Ten koniec ma mierne „rozdrvil“ a preto som nedočkavá a čo najskôr musím začať čítať druhý diel. A budem dúfať, že sa to nejako napraví.

„Keď nie si so mnou, obloha je prázdna.“

Veľmi pekne ďakujem autorke, že vďaka nej som mala možnosť nazrieť do tohto nového príbehu, ktorý ma pohltil (priam až zhltol). Som naozaj rada, že máme na Slovensku tak talentovaných ľudí, ktorí sa vyrovnajú zahraničnej tvorbe. A ten, kto sa našej tvorbe vyhýba, by mal dať aspoň šancu. Ja som ju dala (a nie raz) a zatiaľ neľutujem. Neskutočne sa teším na pokračovanie ♥.

Kniha u mňa získala 5 ♥/5 ♥.