Recenzia: Annabel Pitcher - Strieborný lev na oblohe


RECENZIA: Annabell Pitcher – Strieborný lev na oblohe
Žáner: Deti a mládež
Vydavateľstvo: 
Slovart
Počet strán: 288
Jazyk: slovenský
Väzba: paperback
Originálny názov: My Sister Lives on the Mantelpiece

ANOTÁCIA
Jamie sa práve nasťahoval do nového domu s otcom a staršou sestrou Jasmine. Dvojička Jasmine Rose zomrela pred piatimi rokmi pri teroristickom útoku. Rodičov zachvátil neopísateľný žiaľ a Jasmine si dala pírsing všade, kam sa len dalo, zafarbila si vlasy naružovo a prestala jesť. No Jamie celý ten čas nevyronil ani slzu. Rose je preňho len hmlistou spomienkou. Neutápa sa v smútku, radšej sa venuje svojmu kocúrovi Rogerovi, tričku Spidermana, čo dostal k narodkám, a tomu, ako pred otcom utajiť svoju novú kamošku Sunyu. Zároveň tajne dúfa, že sa k nim vráti mama, ktorá ich bez slova opustila pred pár mesiacmi. Keď natrafí na reklamu na novú reality šou, verí, že toto je jediný spôsob, ako dať rodinu raz a navždy dokopy. (www.martinus.sk)

RECENZIA
Táto kniha sa ku mne dostala náhodou, nevedela som presne o čom bude, ale neskutočne sa mi páčili labky na boku knihy. Také roztomilé veci mám rada. Zistila som teda, že je to kniha skôr pre deti a mládež, to mi však nebránilo v jej čítaní.
Veľmi milo ma prekvapilo, že hrdinom celého príbehu je malý chlapec. Síce nemal ľahké detstvo a pri niektorých úryvkoch mi ho bolo naozaj ľúto, veci bral s nadhľadom. Prijal veci také, aké v skutočnosti sú. Páčilo sa mi aj puto s jeho sestrou Jasmine. Napriek všetkému držali spolu.

„Vždy, keď ma bude niečo trápiť, mám si spomenúť na tohto strieborného leva na oblohe a všetko bude v poriadku.“

Jamie bol veľmi rozumný a nerobil odlišnosti medzi ľuďmi ako jeho otec. To kamarátstvo, ktoré mal so Sunyou, bolo naozaj krásne. Pri scéne, kde prídu o kocúra mi bolo naozaj smutno, lebo takéto veci prežívam intenzívnejšie. 

„Tvoja sila mi dáva odvahu lietať“

Celkový príbeh sa mi čítal dobre, išlo to rýchlo. Kniha sa mi páčila a určite by som ju odporučila všetkým mladým čitateľom, aby zistili, že tolerancia a kamarátstvo sú dôležité veci v živote a netreba robiť rozdiely. Tiež preto, že aj keď sa veci zdajú byť v danej chvíli ťažké, bude to lepšie.
Určite siahnem aj po ďalších knihách od tejto autorky a konkrétne túto by som zaradila aj do čítania na prvom stupni ZŠ. 


Kniha u mňa získala 4 ♥/5 ♥.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára