Recenzia: Ivica Ďuricová - Detektív z minulosti

 RECENZIA: Ivica Ďuricová – Detektív z minulosti

Žáner: Román (ženský)
Vydavateľstvo: Adlervia Press
Počet strán: 342s

Jazyk: slovenský
Väzba: paperback
Originálny názov: Detektív z minulosti

 

ANOTÁCIA

Eliza Fiore sa jedného dňa zobudí v nemocnici a zisťuje, že zabudla úplne všetko. Vrátane svojho mena. Kvôli utajeným okolnostiam jej autonehody sa stáva chráneným svedkom a je nútená odísť na prímorskú samotu niekde na juhu Európy. Stráži ju tajomný a neprístupný Detektív, ktorý je skúpy na informácie a chladný ako kus ľadu.
Obaja niečo stratili. Ona celý svoj život, on niekoho blízkeho. Kým Eliza bojuje so svojou mysľou a postupne zisťuje, že tam niekde vonku je známa šéfkuchárka a body positivity aktivistka, Detektív bojuje s túžbou byť k nej čo najbližšie. A nielen preto, aby ju chránil...
Ona každé ráno pláva, on takmer každé ráno píše povinné policajné reporty. Keď pravidelne opúšťa dom, aby šiel po zásoby jedla, Eliza si číta jeho riadky. Napokon zisťuje, že ich životy vôbec nie sú také vzdialené, ako sa zdalo v prvý deň... Čo k nemu vlastne cíti? Zapadnú nakoniec všetky kúsky skladačky dokopy? A vyjde jedného dňa ráno Eliza z mora, aby oslovila Detektíva jeho pravým menom?
(www.martinus.sk)

 

RECENZIA

Nádherná, malá kniha, ktorá v sebe ukrýva veľmi veľa. Tešiť sa môžete na nezvyčajný príbeh lásky a krásne prostredie, ktoré na mňa veľmi zapôsobilo. Ja totiž milujem more, pláž a slnko a tak som sa mohla do takého počasia, aspoň vďaka knihe, teleportovať. Musela som asi v minulom živote bývať niekde pri mori, keď ma tak láka 😊. Tina Minor opäť predviedla svoje ilustrátorské nadanie a priniesla nám ďalšiu krásnu obálku knihy, ktorá sa v knižnici bude medzi ostatnými vynímať.

 

„Uprostred ničoho, kam som až dovidela , bolo iba more, pustá pláž a palmy.“

 

Autorka vie, ako človeka chytiť za a tieto romantické knihy sa jej naozaj daria. Jej štýl písania je veľmi dobrý, dokáže ma vtiahnuť do deja veľmi rýchlo a mám problém sa od knihy potom odtrhnúť. Tým, že je kniha menších rozmerov a kapitoly sú primerane dlhé, čítanie išlo rýchlo a človek sa zrazu ocitol na konci knihy, aj keď sa to snažil všemožne oddialiť. Mám rada, keď je kniha taká dobrá, že ju chcem a zároveň nechcem dočítať. A poviem Vám, naozaj som si bola istá ako príbeh skončí, už som v hlave mala rôzne teórie (ktoré mne samej však zmysel moc nedávali), napokon prišlo prekvapenie v podobe zvratu a moje presvedčenie zmizlo. Takže - ak si myslíte, že viete ako kniha skončí - mýlite sa.

Čo sa týka prostredia, ako som už vyššie spomínala, sa mi naozaj páčilo a vďaka opisom som si to mohla predstaviť do detailov. V tomto mi autorka naozaj ulahodila, pretože taký plážový dom s vlastnou plážou by nebol na škodu 😊. Ako bonus boli jedlá, ktoré hlavná hrdinka pripravovala a opisovala a veru, nepohrdla by som ochutnávkou (ku knihe by sa hodil dodatok v podobe receptov 😊). Okrem toho je kniha plná pekných myšlienok, ktoré si Vás získajú a uviaznu Vám v hlave.

 

„Vráťte mi to mango!“

 

Eliza Fiore, hlavná hrdinka celého príbehu, sa mi naozaj zapáčila. Veľmi ma potešilo, že sa autorka v knihe venuje body positivity téme (do budúcnosti chystám článok na blog). Myslím si, že v dnešnej dobe, plnej photoshopu, filtrov a instagramovej umelej „krásy“ je táto téma dosť podstatná a mala by sa jej venovať väčšia pozornosť. Eliza sa vďaka pomoci jej najlepšieho kamaráta dokázala posunúť vpred a stala sa sebavedomou ženou. Pekne je to opísané – obdobie, keď sa rada nemala – až po zmenu a jej postupné budovanie „novej“ Elizy. Občas bola výbušná, občas smutná a zmätok v hlave jej k tomu nepomáhal, ale nakoniec sa dočkala svojho šťastia. Navyše sa mi páčilo jej tetovanie natoľko, že by som si ho bez problémov dala vytetovať aj ja.

Edmond mi prirástol k srdcu od prvého momentu. Elizu podporoval, pomáhal jej a bol na ňu pyšný. Bez ohľadu na to, ako vyzerala, akú náladu mala alebo s kým bola. Mal ju rád a bolo to cítiť. Takéhoto kamaráta by mal mať vo svojom okolí každý jeden z nás.

Detektív, celý príbeh záhadná postava, o ktorej sa viac dozvieme až postupom času a v závere ostaneme prekvapený. Obľúbila som si ho. Síce sa spočiatku správal odmerane, postupne odhaľoval svoje tajomstvá a veci, ktoré ho ťažia. Jeho vtipná a milá stránka sa mi zapáčila. Vedela som, že bojuje sám so sebou, aby nič neprezradil a potešilo ma, ako to nakoniec vypálilo a skončilo.

Dá sa povedať, že som si hlavné postavy v knihe obľúbila všetky, každú vďaka niečomu inému. To sa mi stáva málokedy. Možno je to aj vďaka tomu, že mám rada doberanie postáv a vtipkovanie, čoho bolo v tejto knižke akurát.

 

„She believed she could, so she did.“

 

Na začiatku si nepamätala nič a na konci si spomenula a bola šťastná. Celý ten priebeh, ako si spomínala na jednotlivé útržky z jej života, sa mi páčil. Hlavne, keď to prišlo spontánne, napríklad pri fotení jedla a podobne. Bolo to milé, dojemné a opäť sme boli bližšie k odhaleniu. Okrem spomínania, bolo v knihe aj zopár vtipných scén, pri ktorých som sa schuti a nahlas zasmiala. V hlave mi ostala hlavne scéna, kde Detektív nakupuje krevety 😊.

Celé ich zbližovanie, postupné spomínanie a striedanie pohľadov z prítomnosti a z dní pred nehodou bolo skvelé. Odhaľujeme jej minulosť, aj keď si ona na ňu ešte nespomína, zisťujeme čo sa udialo a veríme v šťastný koniec. Dočkali sme sa ho.

Kniha ukrýva dôležité témy, sebelásku a robí tým určitú osvetu a je doplnená o čiastočné napätie. A ako celok je naozaj úžasná. Páči sa mi, že sa autorka odhodlala pridať aj skutočnú udalosť a napokon aj záver knihy, kde sú vysvetlené niektoré pojmy. Dodáva to knihe reálnosť, napriek tomu, že je to fikcia.

Ak stále váhate, či si knihu prečítať, vrelo Vám ju odporúčam. Oddýchnete si a spoznáte nové prostredie a postavy, ktoré si obľúbite. Ako bonus sa aspoň nachvíľu v týchto dňoch ocitnete na súkromnej pláži zaliatej slnkom a vo vzduchu budete cítiť more.

Autorke veľmi pekne ďakujem za možnosť zrecenzovať ďalšiu z jej kníh, ktorá mi bude zdobiť knižnicu a teším sa na ďalšie romantické príbehy z tejto edície. Tuším, že sa máme na čo tešiť .

 

 

Kniha u mňa získala 5 ♥/5 ♥.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára