Michaela Zamari - "Vyhýbam sa príbehom, ktoré by mohli opisovať paranormálne javy či duchariny..."


Vitajte pri prvom rozhovore v tomto formáte, z ktorého mám neskutočnú radosť.

Hneď takto v úvode som si dovolila vyspovedať talentovanú slovenskú autorku Michaelu Zamari. Na slovenskom knižnom trhu debutovala v roku 2017 s knihou Šéf môjho šéfa. Odvtedy vydala ďalších šesť kníh a siedma je na ceste. Jej knihy majú veľký úspech u čitateľov. Okrem písania je jej záľubou aj cestovanie. Viac sa dozviete v nasledujúcom rozhovore.


  

1. Ako by si sa opísala tromi slovami a čo nám o sebe v skratke povieš?
 
- Neopísateľná tromi slovami. 😊 Oukej, teraz skromnejšie, opísala by som sa ako zvedavá duša, ktorá miluje cestovanie, knihy, hudbu, kreativitu a mnoho ďalšieho. Väčšina o mne vie, že srdce mi piští po spoznávaní nových miest a krajín a hlava s fantáziou si väčšinou presadia, že z toho čerpám a píšem knihy, ktoré si vydávam.

2. Vždy bolo Tvojim snom napísať knihu alebo to prišlo postupne? Ako sa zrodila tá prvotná myšlienka napísať knihu? Čo na to sprvu hovorila rodina a okolie?

- Pravdepodobne áno, ale nevyhlasovala som o sebe už v škôlke, že chcem byť spisovateľkou. Vždy som inklinovala k čítaniu a písaniu, no musela som si počkať na správny čas a okolnosti, ktoré mi pripomenuli, že pre toto som sa zjavne narodila. Prvý román som napísala viacmenej potajomky, až po poslednej bodke som sa zdôverila rodine a priateľom. Pre istotu, aby ma nikto neodhováral. Všetci ma však podporili a robia to dodnes.

3. Prvou knihou bola Šéf môjho šéfa. Čo bolo inšpiráciou pre tento príbeh?

- V podstate niekoľko okolností a postrehov z okolia naraz. Pracovné prostredie, ľudia, ktorých som stretla a fantázia, ktorá začala byť produktívnejšia než kedykoľvek predtým. V neposlednom rade aj romanticko-erotická beletria, ktorá sa mi dostala do rúk, zahraničná aj domáca tvorba, a mne napadlo, že by som také niečo možno dokázala napísať tiež. Tak som to skúsila. Samozrejme, stále mám čo zlepšovať a cibriť sa, ale bez prvého kroku nikdy nezájdeme ďalej.

4. Čo sa týka žánru, uberáš sa romantickým smerom. Vedela si od začiatku, že tento žáner je presne ten, ktorému sa chceš naďalej venovať ? Chcela by si niekedy skúsiť napísať napríklad fantasy alebo niečo podobné? 

- Áno, vedela som, že ak sa v niečom skúsim nájsť, bude to najmä romantika. Erotika bola pre mňa výzvou, no teraz si to bez nej neviem predstaviť. A určite som otvorená aj písaniu v iných žánroch (do trileru som zabrdla v románe Rozhodnutie a Zákulisie samovydávania je môj motivačný počin, ktorý som tiež neplánovala), ale určite to nebudem preháňať a netrúfam si zabrdnúť do všetkých :). Najbližšie mám asi k fantasy v štýle Twilight, no zastávam názor, že autor by mal mať načítané, až potom experimentovať a čakať nejaký pozitívny výsledok.

5. Poslednou knihou, ktorú si si vydala je Zákulisie samovydávanie. Pociťuješ nejaké zmeny, čo sa týka predajnosti a záujmu o tento štýl knihy?
 
- Nemám to s čím porovnať, ale vedela som, že pri takomto druhe knihy bude náročnejšie, aby sa dostala k cieľovej skupine a že z nej nemusí byť bestseller. A aj to, že po nej nesiahnu všetky moje čitateľky, ktoré uprednostňujú beletriu. Napriek tomu, že som ju napísala tak, aby ulahodila aj milovníkom kníh, ktorí nemajú ambíciu vydať si knihu. Kniha sa ale teší skvelým recenziám, takže aj keď sa bude náklad míňať pomalšie, som spokojná s tým, ako som ju napísala a že som sa na to dala nahovoriť. Napokon, už mi niekoľko autorov písalo, že sa odhodlali vydať sa na cestu samovydania a niektorí vydanie dotiahli do úspešného konca. Krajšiu spätnú väzbu by som dostať nemohla. 😊

 
6. Ktorá z Tvojich kníh zaznamenala doteraz najväčší úspech? A ktorá je zároveň Tvoja najobľúbenejšia resp. taká srdcovka?

- Srdcovku by som nevedela vybrať, pretože je ňou každá jedna. Najväčší úspech majú prvé dve knihy, zároveň prvé dva diely série Šéf môjho šéfa, čo môže byť spôsobené tým, že sú na trhu najdlhšie. Knihy sa niekoľkokrát dotláčali, čomu sa veľmi teším a vážim si záujem o túto sériu.

7. Nedávno si predstavila obálku a oznámila vydanie ďalšej knihy s názvom – Krízový plán. Ide o voľné pokračovanie série Šéf môjho šéfa. Plánuješ k tejto sérii aj ďalšie časti?

- Určite áno a čitatelia dostanú jasnú odpoveď aj v Epilógu, čo sa už pomaly stáva mojím poznávacím znamením.

8. Síce si práve jednu knihu dokončila, spýtam sa. Máš už nápady aj na ďalšiu knihu alebo si dávaš zaslúžený oddych, načerpáš energiu a potom budeš uvažovať nad ďalšími príbehmi?

- Dávam si oddych od písania, ale len preto, lebo chcem aj čítať a dopísanú knihu treba pripraviť na tlač a potom odpromovať. Dopísaním to ani zďaleka nekončí 😊. Áno, mám v hlave niekoľko nápadov, čiže s inšpiráciou u mňa problém nebude minimálne najbližšie dva-tri roky. Môj večný problém je čas. 😊 A po takmer dvojmesačnej pauze mi už písanie chýba, takže čoskoro zrejme prepíšem do počítača ďalší príbeh z tých, ktoré sa mi premietajú v hlave. Najprv ale treba odoslať do tlače Krízový plán. 😊

9. Keďže je propagácia knihy dôležitým bodom, spolupracuješ aj s knižnými blogermi. Si zatiaľ s doterajšími blogermi spokojná alebo už bola situácia, že si musela spoluprácu stopnúť alebo odmietnuť?

- Situácia so stopnutím nenastala, ale sú blogeri, s ktorými sa mi spolupracovalo lepšie a neskončili sme len pri jednej knihe, no sú aj takí, ktorým moje knihy nesadli a neplánujem ich trápiť ďalším titulom z môjho pera 😊. Knižných blogerov si veľmi vážim, preto ak je niekto profesionálny a má záujem o moju tvorbu, dlhodobá spolupráca je u mňa samozrejmosť. Momentálne sa však hlavne na Instagrame roztrhlo vrece s knižnými účtami a tak už musím niektoré ponuky na spoluprácu odmietať, pretože finančne je nereálne poslať knihu každému.

10. Čo sa týka kníh, ktoré čítaš, je žáner, ktorému sa vyhýbaš, resp. ktorý nemáš moc v obľube a čítaš ho najmenej?

- Vyhýbam sa príbehom, ktoré by mohli opisovať paranormálne javy či duchariny, po ktorých by sa mi ťažšie zaspávalo. 😊 Už aj bez toho si moja hlava častokrát „ide svoje“ a nechce ísť spať v rovnakom čase ako zvyšok tela.

11. Viem, že veľmi rada cestuješ. Tvoje cesty sú aj inšpiráciou pre Tvoje príbehy. Ktorá krajina v Tebe najviac zarezonovala?. A do ktorej by si sa už pravdepodobne pozrieť znova nešla?

- Nemám krajinu, z ktorej by ma vyslovene zamrazilo pri myšlienke vrátiť sa tam, skôr prevažuje len opačný prípad, že by som chcela viac času a predĺžiť si výlet. Určite sa vrátim do Severnej Ameriky a z Ázie síce chcem vidieť nové miesta, ale prirástol mi k srdcu Taiwan. Kedysi to bola aj Čína, no to som si už splnila a navštívila všetky svoje „must see“ miesta 😊. Z Taiwanu (ktorý k Číne patrí, ale vlastne nepatrí) som však videla iba Taipei a blízke okolie. Stačilo to, aby sa dostal do knižky, ktorú plánujem čoskoro začať písať, ale viem, že sa tam musím a chcem vrátiť popozerať si miesta, o ktorých som predtým netušila, že ich Taiwan má. 😊

12. Počas aktuálnej situácie si sa stala súčasťou Autorskej štafety, ktorú píšeš spolu s ďalšími talentovanými autorkami. Ako vznikol tento nápad? Dočkáme sa napokon aj knižnej verzie?

- S nápadom autorskej štafety ma oslovila Ivica Ďuricová a Vlaďka Šebová, za čo som im spätne mnohonásobne vďačná, a okrem mňa oslovili ešte Baju Dolce a Vandu Kys. Sprvu som to brala ako zábavu a novú skúsenosť. Nečakala som, že sa tak zohráme a vytvoríme príbeh, ktorý by naozaj mohol vyjsť aj knižne. Takže áno, momentálne si dávame záležať na záverečných kapitolách, aby sme potom mohli definitívne riešiť vydanie. Zatiaľ ale nepadlo finálne rozhodnutie, takže držte nám palce.

13. Na záver ešte jedna otázka – plánuješ toto leto aj nejaké výlety po Slovensku? Máš miesta, ktoré by si rada navštívila?

- V júli som stihla stráviť s rodinkou pár dní v Oščadnici a uvedomila som si, že takéto výlety po Slovensku musím opakovať častejšie, preto už teraz premýšľam, kam by som mohla vyraziť nabudúce. Zatiaľ nemám konkrétny plán, lebo vzhľadom na moje pracovné vyťaženie sa sústredím skôr na výlety v rámci Bratislavy alebo v blízkom okolí. Cestovanie mi však chýba, preto určite nezostanem dlho pri premýšľaní a niekam sa vyberiem. 😊


Čo by si odkázala čitateľom ? :)

Prajem všetkým čitateľom, milovníkom kníh, aby mali vždy poruke viac skvelých kníh, než času na čítanie. Ak by to bolo naopak, nebolo by to ono. 😊





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára