Recenzia: Maya Sinay - Navždy

RECENZIA: Maya Sinay – Navždy

Žáner: Román
Vydavateľstvo:
Agromepa
Počet strán: 236
Originálny názov: Navždy (1. diel)

Funny – žena, ktorá miluje basketbal, svoju rodinu, ktorá ju vo všetkom podporuje, svojho najlepšieho priateľa Denisa, ktorý jej je taký blízky, akoby bol jej brat. Vždy vie, čím ju prekvapí. Napríklad lístkami na tenis, v ktorom hrá jej obľúbenec. Avšak aj jedna návšteva zápasu môže v jej živote veľa zmeniť. Spustí sa lavína nečakaných udalostí, ktoré  Funny zmenia život. Jediné, čo ju môže dostať zo zlých myšlienok, je basketbal. A láska. Hlavne nesmieme nikdy prestať veriť na lásku, tá prekoná všetko. Pretože najlepšie na skutočných snoch je to, že ich nemusíte len snívať, ale môžete ich aj žiť. (www.martinus.sk)

Pre moju prvú recenziu na tomto blogu som si zvolila práve túto knihu a to z dôvodu, že podporujem slovenských autorov a taktiež ich rada objavujem.
Táto kniha sa mi do rúk dostala od samotnej autorky – Maya Sinay. Nesmierne ma to potešilo, že práve mňa si niekto vybral na recenzovanie knihy. Na taký moment som čakala už dlhšiu dobu. A verte mi, stálo to za to.
Okrem toho, že toto dielo má krásnu, jemnú obálku s modrým nadpisom, má aj modrú záložku a celkovo tieto farby dotvárajú jednoduchosť, vďaka čomu si knihu ihneď všimnete, čiže zaujme na prvý pohľad. Mimo iné je aj príjemná na dotyk.
Čítanie som spočiatku odkladala, kvôli návalu učenia na štátnice, ale hneď ako som to mala za sebou, som sa s chuťou pustila práve do tohto príbehu. Všetko sa to čítalo tak rýchlo, chcela som vedieť čo sa stane ďalej a len ťažko som knihu večer odkladala, aby som sa aj trochu vyspala :D . Príbeh bol krásny, úplne ma pohltil. Navyše nie som ten typ človeka, ktorý veci prežíva, ale pri čítaní boli chvíle, keď by som plakala a vystriedali ich časti, kde som sa schuti zasmiala. Je tam mix emócií, ktoré keď sa spoja, tak po skončení máte veľmi dobrý pocit, že ste sa do čítania pustili. Najviac sa mi páčil vzťah medzi Funny a Denisom, ktorý bol dojímavý, proste ♥.

„Dáme kráľa strelcov ?“

Príbeh nebol zbytočne preplnený dlhými opismi, boli tak akurát, aby si človek vedel vytvoriť obraz a neodradilo ho to od čítania. Tiež musím vyzdvihnúť skvelý štýl písania, ktorý autorka využíva. Dej sa spočiatku nedá až tak veľmi predvídať. Myslela som si, že viem ako asi to pôjde ďalej, ale potom nastal zlom. Vďaka mnohým dialógom, zvratom a normálnemu konaniu postáv sa do deja vžijete skôr ako si to uvedomíte a potom sa už neodtrhnete, kým nedočítate posledné slovo.
A ten koniec ?? Doteraz neviem.

„Navždy“ zobral mi tvár do svojich rúk a nežne sa mi zadíval do očí. „Navždy.“

Presne takéto knihy sú dôkazom toho, že tvorba domácich autorov je na veľmi dobrej úrovni a stále sa zlepšuje. Radím ju medzi tie, ktoré si veľmi dlho budem pamätať a rada si ju znova po čase prečítam.

Kniha u mňa získala 4,5 ♥/5 ♥.