Recenzia: Martina Kováčiková - Spútaná životom

 RECENZIA: Martina Kováčiková - Spútaná životom 

 

Žáner: Román (ženský)
Vydavateľstvo: Marenčin PT
Počet strán: 256

Jazyk: slovenský
Väzba: hardrback
Originálny názov: Spútaná životom

 

ANOTÁCIA

Marianna má tesne pred štyridsiatkou a vo voľnom čase uniká pred každodennou realitou do sveta kníh. Svoj život venuje rodine, ale vo vnútri je veľmi osamelá, zranená a len ťažko nadväzuje medziľudské vzťahy. Zraniteľnosť zakrýva sarkazmom a nikomu nedovolí preniknúť za múry, ktoré si okolo seba postavila. Až kým sa nespozná s Michalom, ktorý je jej natoľko podobný... Problémy sa však na ňu valia z každej strany a je len na nej ako a či ich ustojí. Spútaná životom nie je len pohľad do vnútra zrelej ženy, ale aj príbeh o súkromných bitkách, ktoré každý z nás musí občas vybojovať. (www.martinus.sk)

 

RECENZIA

Kniha je príjemným príbehom z každodenného života, ktorá prináša úsmevné, aj smutnejšie pasáže. 


Kniha sa mi čítala dobre, kapitoly boli dlhé tak akurát, opisy tiež neboli zbytočne zdĺhavé. Dej plynulo napredoval a postupne nám odhaľovaľ ďalšie a ďalšie časti zo života hlavnej hrdinky a spoznávanie nového druhu kamarátstva.


Marianna je knihomoľka a tak sa počas deja stretávme s rôznymi odporúčaniami na knihy (aj keď skôr také klasické). Má prácu, ktorá ju baví, skvelého syna a najlepšiu kamarátku, ku ktorej sa neskôr pridá aj najlepší kamarát. Zároveň má aj svoje problémy, ktoré musí skôr, či neskôr vyriešiť.


Spočiatku som sa bála, že sa niektoré pasáže budú opakovať až do konca knihy, hlavne taký ten ranný stereotyp a podobne, lebo ich tam bolo viacej. Ale pomedzi tie časti sa odohrávali aj iné situácie, ktoré to trochu napravili. Oživili to najmä správy medzi Mariannou a Michalom. 


Najviac sa mi páčil kamarátsky vzťah Marianny a Michala, ktorý bol veľmi pekne vykreslený a autorka skvelo poukázala na to, že aj medzi mužom a ženou existuje priateľstvo. 

Potom bol veľmi dobre opísaný aj vzťah matka - syn, na to ako niektoré deti zvládajú určité situácie.

 

 Ja, mám ťa príliš rada na to, aby som ťa stratila… tvoje priateľstvo pre mňa veľa znamená.

 

Cestovateľské pasáže boli taktiež veľmi fajn, najmä Praha, keďže niektoré tie miesta som navštívila aj ja sama a tak som sa vedela do príbehu ešte viac vžiť.


Schuti som sa zasmiala, pri niektorých situáciach, najmä asi pasáž s kaprom :-D. Vtedy som si to celé živo predstavila. Ešteže som to čítala doma, inak by na mňa dosť divne pozerali :-D.  

 

 Čo je na tom smiešne. Čo budeme teraz robiť? Veď nebudeme mať rybu!

 

Síce sa tam odohrávajú udalosti, kde by ste si povedali, že to smeruje jediným smerom medzi Mariannou a Michalom, ale som rada, že toto moje očakávanie sa nekonalo a autorka to zvrtla iným, pre mňa neočakávaným, no prekvapivým smerom. Nakoniec to všetko spolu zaklaplo, tak ako malo.

Posledné strany obsahovali časti, pri ktorých som si povedala “Veď to mám aj ja tak…” a navyše ma emočne potrápili, nakoľko sa tam udialo množstvo udalostí a striedalo sa veľa emócií, ktoré na Vás proste zapôsobia a budete ich prežívať spolu s hlavnou hrdinkou. Napokon však knihu dočítate s úsmevom na perách. Epilóg bol dokonalá bodka za príbehom.


Autorke sa podarilo vyrozprávať veľmi pekný príbeh, ktorý pôsobí reálne, nakoľko sa v ňom rozoberajú každodenné starosti aj radosti a rôzne situácie, ktoré sa dejú aj okolo nás. Ak máte radi knihy z reálneho života, pri ktorých sa zasmejete, možno si aj kúsok poplačete, tak skúste práve túto knihu - Spútaná životom. 


Ďakujem veľmi pekne autorke za prejavenú dôveru zrecenzovať jej druhú knihu a držím palce v ďalšej tvorbe. 


Kniha u mňa získala 4,5 ♥/5 ♥.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára