Recenzia: Baja Dolce - Horkosladké esencie


RECENZIA: Baja Dolce – Horkosladké esencie
Žáner: Román (ženský)
Vydavateľstvo: Venupress
Počet strán: 488
Jazyk: slovenský
Väzba: hardrback
Originálny názov: Horkosladké esencie

ANOTÁCIA
Tri generácie, tri osudy a jedno prekliatie.
Ani jednej z nich nie je dopriate spoznať esencie pravej lásky.
Linda sa po rokoch vracia domov a zisťuje, že nič nie je také ako kedysi. Zdravotný stav jej starej mamy sa náhle zhoršil a matka pred ňou niečo skrýva. V rovnakom čase sa stretáva s Danielom, niekdajším najlepším priateľom, s ktorým sa nerozišli najlepšie, a odhaľuje šokujúce rodinné tajomstvo. Myslí si, že sa nemôže stať už nič horšie. No čo ak sa mýli?
Po nehode na vianočnom večierku sa jej začnú snívať zvláštne sny a v nich objavuje ľúbostný príbeh mladého páru z obdobia druhej svetovej vojny. Hoci je Linda zmätená, časom sa dozvedá, že práve tieto sny sú kľúčom k dávno zabudnutej pravde. Ona jediná môže zlomiť dlhoročné rodinné prekliatie a oslobodiť sa zo začarovaného kruhu horkosladkých lások a sklamaní. Bude mať dosť sily a odvahy, aby zvládla prelomiť kliatbu? Prečítajte si horkosladký príbeh plný lásky, vášne a tajomstiev.
(www.martinus.sk)

RECENZIA
Neuveriteľné krásny a silný príbeh troch generácii, ktorý Vás chytí za srdce. Príbeh o kliatbe  jedného rodu, o spomenutí a odpustení. Jedno rozhodnutie, ktoré ovplyvnilo ďalšie generácie. Nazvala by som ju aj emocionálnou jazdou. Kniha Vás po emocionálnej stránke doslova vyšťaví, čo sa mne stalo už pri sérii Placebo. Baja proste vie ako narábať s emóciami čitateľa.

Po dočítaní som sedela s knihou v rukách ešte asi ďalších 10 minút len tak a uvažovala nad celým príbehom. Chcela som vstrebať každé jedno písmeno.
Musím pochváliť aj krásnu obálku, ktorá napriek jednoduchej ilustrácii vystihuje dej knihy. Matná s lesklými efektami, proste krása. Fialová je samozrejmosťou, už je takým poznávacím znakom autorky. Celkové spracovanie knihy je krásne a vidno, že si na tom dali všetci záležať. Je to kniha, ktorá vynikne.

„Lepšie by bolo, keby si prežila dlhý romantický život, ktorému by sa žiadna kniha nevyrovnala.“

Kniha sa čítala naozaj ľahko a rýchlo. Ani neviem ako, a zrazu som bola v polke knihy, stránky mizli jedna za druhou neuveriteľnou rýchlosťou. Baja ma vynikajúci štýl písania, že Vás do deja vtiahne snáď okamžite. Taktiež boli v knihe vtipné prirovnania, na ktorých som sa schuti nahlas zasmiala. Kapitoly boli primerane dlhé, páčilo sa mi, že na seba nadväzovali a tak som sa rýchlejšie zorientovala. Príbeh bol spočiatku peknou romantikou, keď spoznávame Lindu a Daniela, rodinné príbehy a vidíme, ako sa z priateľstva vytvára puto menom láska. Potom sa však udeje niekoľko zvratov, že s napätím čítate ďalej, lebo chcete vedieť, ako to dopadne. Stretávame sa so starosťami, prekážkami a utrpením, napokon aj so šťastím. Som rada, že záver bol presne taký, aký som chcela a s príjemným pocitom na duši som knihu napokon odložila.

Keď sa pozriem na postavy, páčila sa mi ich rôznorodosť. Nebolo ich príliš veľa, človek sa vďaka nim do príbehu vžil. Každá mala svoje špecifické vlastnosti, ktoré dotvárali jej jedinečný charakter a boli naozaj premyslené. Každá mala v knihe svoju úlohu.

Priznám sa, Linda mi občas liezla trochu na nervy s jej správaním a unáhlenými rozhodnutiami a odmietavým prístupom vypočuť si ostatných. Keď si to však všetko spätne prejdem, nebyť istých rozhodnutí, neskončilo by sa to takto. A príbeh bol ukončený presne tak, ako mal. A z toho som bola naozaj šťastná.

Daniela som si obľúbila hneď na začiatku. „Moja Čučoriedka“ – oslovenie, ktoré sa mi neskutočne páčilo a vždy, keď ho použil, pousmiala som sa. Jeho vzťah ku sestre bol krásny, bolo vidieť, že je to jeho malá sestrička, ktorú ľúbi a spravil by pre ňu čokoľvek. Daniel bol v každej realite iný, a predsa ten istý. Láska napokon víťazí, no niekedy tomu treba dať trochu času.

Stará mama Olívia a Nicolas – niet čo dodať. Prešli si doslova peklom, obaja z nich to mali veľmi ťažké a chceli spraviť čokoľvek, aby boli spolu. Napokon aj Nicolasova nenávisť pominula a ukázalo sa, že sa stále milujú, tak ako kedysi. Láska je večná. Bolo potrebné jediné – ona si musela spomenúť a on musel odpustiť. Stalo sa ♥.

„Tak mi, prosím, nedovoľ vzdať sa snov.“

Príbeh je písaný tak, že každá veková kategória si v nej nájde presne to, čo hľadá a čo potrebuje. Je to jedna z tých kníh, ktoré si jednoducho chcem prečítať znova s väčším časovým odstupom, pretože viem, že potom ma to ovplyvní úplne iným spôsobom ako teraz a zase mi to dá niečo viac. Každá generácia si nájde to, čo bude na tejto knihe milovať.

Fantasy prvky, aj keď ich nebolo veľa, dodali knihe úplne iný nádych, odlišný od bežnej romantiky. Idea dvoch realít sa mi veľmi páčila, sama som si predstavovala, čo by som spravila inak, keby som mala podobnú možnosť. Sny, ktoré Linda mávala, boli taktiež pekným osviežením deja.

Úprimne, viem si predstaviť túto knihu aj sfilmovanú (zahrať si takú Andy by bolo úžasné :) ). Dovolím si tiež povedať, že podobný príbeh som ešte asi nečítala.

Kniha si zaslúži čestné miesto v mojej knižnici a taktiež v knižnici každej beznádejnej romantičky. Každú z nás čaká napokon šťastie, musíme len vyčkať. Knihu som si zamilovala a budem ju odporúčať všetkými desiatimi.

Ďakujem vydavateľstvu Venupress a autorke Baji Dolce za možnosť nahliadnuť do tohto knižného veľdiela a zrecenzovať ho. Už teraz sa neviem dočkať ďalšej tvorby ♥. Držím palce.

Kniha u mňa získala 5 ♥/5 ♥.

4 komentáre:

  1. O knihe som veľa počula a všetci ju chvália, takže ju mám tiež v zozname kníh, ku ktorým sa chcem raz dostať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite neoľutuješ, myslím si, že si v nej každý nájde to svoje ♥.

      Odstrániť
  2. Osobne som čítala už všetky jej knihy, ktoré doteraz vydala a tak isto už aj túto spomínanú knihu :) Takže za mňa je táto autorka jednou z mojich obľúbených autoriek :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pravda, má skvelú tvorbu a som rada, že máme na Slovensku takéto kvalitné autorky :).

      Odstrániť